Gdy rolnictwo mierzy się ze złożonością globalnego handlu: poznaj doświadczenie jednej z wiodących amerykańskich spółdzielni rolno-spożywczych, która na nowo definiuje zarządzanie ryzykiem handlowym, łącząc kompleksowe rozwiązania Coface w zakresie ubezpieczenia kredytu kupieckiego i usług informacyjnych. Efekt? Decyzje handlowe podejmowane są w mniej niż 15 minut! Analiza skutecznej strategii.
75 000 członków, 200 krajów, 20 000 akcjonariuszy: równanie ryzyka spółdzielni rolno-spożywczej
Ta amerykańska spółdzielnia rolno-spożywcza, działająca na całym świecie i zrzeszająca 75 000 producentów oraz rolników, mierzy się z typowymi wyzwaniami współczesnego globalnego handlu: globalizacją, zmiennością gospodarczą oraz przekształceniem przepływów i łańcuchów wartości.
Założona niemal sto lat temu w Stanach Zjednoczonych, firma działa dziś w 200 krajach. Ta spółdzielnia spółdzielni jest obecnie znaczącym graczem w sektorze rolno-spożywczym: z 750 spółdzielniami i 20 000 indywidualnych akcjonariuszy należy do grona 100 największych amerykańskich firm.
Przy tak wielu różnych rynkach i partnerach handlowych, spółdzielnia potrzebowała pełnego, wiarygodnego i stale aktualizowanego obrazu kondycji finansowej swoich kontrahentów. Ten przykład doskonale ilustruje aktualne wyzwania sektora rolno-spożywczego, w którym siła wzbogaconych danych i usług informacyjnych staje się kluczowa w poruszaniu się po coraz bardziej złożonym środowisku handlowym.
Ubezpieczenie kredytu kupieckiego i informacje biznesowe: proaktywne, dwutorowe podejście
Aby zabezpieczyć swój rozwój międzynarodowy, spółdzielnia najpierw wdrożyła ubezpieczenie kredytu kupieckiego Coface, aby chronić się przed nieopłaconymi należnościami. Jednak ze względu na złożoność swojej działalności – obejmującej m.in. finansowanie producentów oraz dostarczanie nawozów i składników odżywczych – firma potrzebowała zaawansowanego systemu zarządzania ryzykiem. Dlatego zdecydowała się wzmocnić swój system prewencji, korzystając z usług informacyjnych Coface, aby uzyskać dane dotyczące identyfikacji firm (klientów, dostawców), a także informacje finansowe o potencjalnych kontrahentach.
Szukaliśmy globalnego partnera, a usługi informacyjne są najlepszym sposobem na uzyskanie maksymalnej ilości informacji w możliwie najkrótszym czasie.
wyjaśnia Dyrektor ds. Ryzyka firmy
Ta strategia opiera się na kilku przewagach konkurencyjnych oraz ambicji firmy: stworzeniu globalnego, w pełni zintegrowanego ekosystemu zarządzania ryzykiem handlowym, który przechodzi od reaktywnego podejścia do proaktywnego monitorowania, wspieranego przez nieustannie wzbogacane i aktualizowane dane.
Przewiduj, decyduj i chroń swoją firmę... w zaledwie 15 minut!
Spółdzielnia może teraz ocenić kondycję finansową partnera, dostosować warunki handlowe i ograniczyć ekspozycję na ryzyko - wszystko to w rekordowym czasie.
Naszym celem było umożliwienie zespołom sprzedaży uzyskania odpowiedzi w mniej niż 15 minut. Udało się to dzięki Coface Business Information!
podkreśla Dyrektor ds. Ryzyka firmy
Dla kadry zarządzającej firmy wyzwaniem nie jest jedynie szybkie pozyskiwanie ogromnych ilości danych, lecz możliwość przekształcenia tych informacji w łatwe do wdrożenia narzędzia, które wspierają decyzje handlowe, pozwalają na wybór odpowiednich partnerów i zwiększają odporność na rynkach eksportowych.
Dzięki rozwiązaniom Coface z zakresu informacji biznesowej, spółdzielnia może teraz polegać na wczesnych sygnałach ostrzegawczych dotyczących kondycji finansowej partnerów oraz słabych sygnałach wskazujących na ryzyko niewypłacalności, które wspierają działalność operacyjną. Firma jest teraz w stanie zabezpieczać transakcje już na etapie poprzedzającym zawarcie umowy z klientem lub dostawcą. Ta efektywność zasadniczo zmienia procesy decyzyjne w organizacji.
API i inteligentne dane: przepis na udaną transformację.
Dzięki ubezpieczeniu kredytu kupieckiego i usługom informacyjnym, amerykańska spółdzielnia korzysta z inteligentnego i komplementarnego zestawu narzędzi ochronnych: zabezpieczenia przed nieopłaconymi należnościami oraz rozwiązania wspierającego podejmowanie decyzji i przewidywanie ryzyka handlowego, dostarczającego wczesne sygnały ostrzegawcze.
Dzięki produktom API od Coface, usługi te są bezpośrednio zintegrowane z systemami informatycznymi i procesami wewnętrznymi spółdzielni, bez zakłócania istniejących przepływów.
Historia sukcesu tej spółdzielni doskonale odzwierciedla nową erę zarządzania ryzykiem handlowym. Obecnie aż 86% decydentów uznaje dane i sztuczną inteligencję za kluczowe elementy działalności, a podejście tej firmy łączy to, co najlepsze ze wszystkich światów: inteligencję danych, ludzką ekspertyzę i siłę nowych technologii.
Dane i ryzyko handlowe: 80 lat doświadczenia i najlepszy w swojej klasie globalny ekosystem.
Aby zoptymalizować swoje nowe podejście do zarządzania ryzykiem handlowym, spółdzielnia korzysta również z komplementarnych rozwiązań oferowanych przez globalny ekosystem Coface, którego wartość dodana wynika z synergii pomiędzy ubezpieczeniem kredytu kupieckiego a usługami informacyjnymi. Dzięki temu Coface staje się wiodącym globalnym partnerem, oferującym swoim klientom unikalne zasoby danych i ekskluzywne analizy.
W przeciwieństwie do konkurencji, Coface nie jest jedynie dostawcą danych, ale także ich odbiorcą - dzięki działalności w zakresie ubezpieczenia kredytu kupieckiego. Ponieważ Coface podejmuje decyzje w oparciu o własne dane, mam naturalnie znacznie większe zaufanie do przekazywanych przez nich informacji.
podsumowuje Dyrektor ds. Ryzyka spółdzielni.
Jak przekształcić zarządzanie ryzykiem handlowym dzięki Coface Business Information.
- Dołącz do grona zadowolonych klientów Coface Business Information, takich jak Renault Group, Dassault Systèmes, Enedis, GEODIS, MacSteel i Moine Recyclage.
- Strategiczne analizy, globalna ekspertyza, inteligentne dane:Zawnioskuj o demo