Windykacja: jak uzyskać zapłatę, zanim będzie za późno!

Dług przeterminowany, nieskuteczne wewnętrzne działania windykacyjne, trudni lub nawet nieosiągalni klienci... Cóż, nie jesteś sam: 80% firm ma trudności z odzyskaniem niespłaconych długów! Gdy przydarzy Ci się taka sytuacja, skorzystanie z umiejętności ekspertów ds. windykacji należności jest zwycięską strategią, aby uzyskać zapłatę, zanim będzie za późno. Pamiętaj o tym: 25% niespłaconych długów prowadzi do bankructwa.

Twoje długi są przeterminowane od (zbyt) długiego czasu

 

Codziennie Twoja działalność polega na udzielaniu kredytów swoim klientom na rynku krajowym i eksportowym; ale jest to praktyka, która naraża Cię na ryzyko niewypłacalności lub niewypłacalności klienta. Brak płatności pojawił się w Twoich liniach księgowych jakiś czas temu (zbyt dawno temu) i (nadal) nie możesz się go pozbyć?

 

Niezapłacone faktury stanowią poważne zagrożenie dla przepływów pieniężnych i kondycji finansowej Twojej firmy. A wraz z upływem czasu ściąganie zaległych należności staje się jeszcze trudniejsze! Nie musisz jednak marnować cennych zasobów ludzkich i finansowych, aby odzyskać niezapłacone długi. Wezwanie ekspertów od windykacji może być mądrym posunięciem, jeśli chcesz zwiększyć swoje szanse na odzyskanie należności handlowych... zanim staną się one nieściągalne!

 

Kiedy windykacja wewnętrzna zawodzi

Telefony, listy, e-maile, przypomnienia, nakazy sądowe, kolejne przypomnienia, formalne zawiadomienia... Czy (nadal) czekasz na uregulowanie niezapłaconych faktur, pomimo wszystkiego, co zrobiłeś wewnętrznie (i całego czasu, który zmarnowałeś)?

Windykacja należności to żmudne zadanie: wymaga czasu, pieniędzy, ogromnej ilości pracy, specjalistycznej wiedzy prawnej... i doświadczenia! Postępowanie sądowe jest często długotrwałym procesem; lokalne jurysdykcje różnią się znacznie w zależności od kraju (i są trudne do opanowania); a zachowania płatnicze są również bardzo różne w zależności od kraju. Jeśli znajdziesz się w takiej sytuacji, zwrócenie się do profesjonalnych ekspertów ds. windykacji jest dobrym posunięciem - a nawet może być strategią korzystną dla Ciebie.

Korzystając z naszych usług windykacyjnych, zapewniamy w 100% dedykowane zespoły, naszą ogólnoświatową sieć partnerów prawnych i ekspertów posiadających szczegółową wiedzę na temat lokalnych i międzynarodowych przepisów oraz wszelkich konkretnych kwestii prawnych. Co więcej, nie ponosisz żadnego ryzyka: płacisz tylko wtedy, gdy odzyskamy Twoje należności!

 

Jeśli dłużnik odmawia współpracy

W sytuacji, w której klient kategorycznie odmawia zapłaty, trudno jest znaleźć rozwiązanie (nawet polubowne). Jeśli zdecydujesz się powierzyć windykację swoich długów profesjonalnej firmie, takiej jak Coface, nasze zespoły będą interweniować u klienta, aby zrozumieć konkretne przyczyny opóźnień w płatnościach. Jednocześnie przeanalizujemy jego wypłacalność finansową, aby znaleźć najlepsze rozwiązanie w zakresie płatności.

Jeśli Twój klient wiecznie obiecuje, że zapłaci, ale nie wywiązuje się ze swoich zobowiązań, istnieje duża szansa, że spędzisz ogromną ilość czasu próbując uporządkować sprawy. A to może stanowić poważny cios dla Twojej firmy... dlatego zdecydowanie zalecamy skorzystanie z pomocy ekspertów, takich jak Coface.

 

Jeśli klient nie oddzwania

Klient, który unika jakiegokolwiek kontaktu, szybko staje się problematycznym dłużnikiem, dodając kolejny poziom trudności do procesu windykacji, który może szybko zmienić niespłacony dług w nieściągalny dług.

Coface może pomóc w szybkim odnalezieniu klienta: nasza unikalna baza danych o globalnym zasięgu wykorzystuje dane analizowane w ramach naszej roli światowego lidera w dziedzinie ubezpieczeń kredytu kupieckiego i informacji biznesowej. Po zlokalizowaniu dłużnika nasze zespoły dokładnie wiedzą, jak się do niego zwrócić i jak najszybciej uregulować należność.

Po przywróceniu komunikacji nasze zespoły w Coface wykorzystują wszystkie nasze zasoby, aby znaleźć (najlepiej polubowne) rozwiązanie z klientem. Jest jeszcze jedna zaleta: korzystając z pomocy strony trzeciej, takiej jak Coface, można odzyskać niespłacone długi, zachowując nienaruszone relacje biznesowe z klientem.

"W Coface mamy wszystko, czego potrzebujesz, aby w krótkim czasie uzyskać pozytywny wynik: wiedzę, narzędzia do analizy wypłacalności i doświadczenie. Kiedy masz do czynienia z niespłaconym długiem, musisz działać szybko i umiejętnie obsługiwać proces, aby uzyskać pomyślny wynik!" 
- Thierry Gasnier, Dyrektor Grupy ds. roszczeń i windykacji.

 

4 (dobre) powody, dla których warto przekazać niespłacone długi do Coface

  1. Szybka windykacja: jako światowy lider w dziedzinie ubezpieczeń kredytu kupieckiego, usługi windykacyjne Coface znacznie zwiększają szanse na otrzymanie zapłaty. Oszczędzamy Twój czas, dzięki czemu możesz skupić się na rozwijaniu swojej działalności. Kontaktujemy się z dłużnikiem w ciągu 24 godzin od potwierdzenia zgłoszenia. Po tym wstępnym kontakcie mogą nastąpić bezpośrednie wizyty, negocjacje i w razie potrzeby postępowanie sądowe.
  2. Na całym świecie: dzięki naszej wyjątkowej sieci 200 lokalnych ekspertów i ponad 250 międzynarodowych partnerów prawnych, Coface odzyskuje niespłacone długi w 190 krajach zgodnie z zasadami etyki zawodowej obowiązującymi w odpowiednich jurysdykcjach. Te lokalne kontakty charakteryzują się dogłębną znajomością języka, przepisów, rynku i zwyczajów płatniczych. Masz jeden punkt kontaktowy niezależnie od kraju dłużnika. Jest on odpowiedzialny za obsługę wniosku o windykację przy jednoczesnym ograniczeniu strat i zminimalizowaniu zakłóceń w działalności biznesowej.  
  3. Płacisz tylko za kwoty, które odzyskamy: jeśli chodzi o proces windykacji, Coface otrzymuje wynagrodzenie tylko wtedy, gdy odniesiemy sukces... co oznacza, że tym ważniejsze jest, abyśmy wykonywali naszą pracę skutecznie (również dla nas)!
  4. Ochrona reputacji firmy: ponieważ uczciwe porozumienie jest lepsze niż nieudany proces, nasi eksperci ds. negocjacji dążą do polubownych rozwiązań, co ma miejsce w przypadku 90% przekazywanych nam windykacji. Dodatkową korzyścią jest to, że proces ten pomaga utrzymać dobre relacje biznesowe z klientem będącym dłużnikiem i chroni wizerunek marki.

Autorzy i eksperci

  • Thierry GASNIER

    Group Claims and Collection Director