Historia

Wraz ze zmianą realiów biznesowych w Polsce i wzrostem wymagań przedsiębiorców, Coface konsekwentnie rozbudowywał ofertę usług zarządzania należnościami.

W ciągu ponad 20 lat działalności Coface stał się jedną z najsilniejszych grup finansowych w Polsce, zajmując czołowe pozycje na rynku w każdej z czterech linii biznesowych, w których obecnie działa.
 
 
1992 r. 
  • Utworzenie spółki Intercredit Warszawa, która zaoferowała polskim przedsiębiorcom, usługi  wywiadowni gospodarczej i biura windykacji należności. Dzięki wykorzystaniu nowatorskiej na ówczesne lata oferty, wiele polskich firm uczyło się oceniać wiarygodność płatniczą kontrahentów i przyspieszać spływ należności.
     2002 r. - po 10 latach funkcjonowania pod nazwą Intercredit Warszawa spółka zmieniła nazwę na Coface Poland, identyfikując się bardziej z marką głównego udziałowca - francuską firmą COFACE. Z lokalnego przedsiębiorstwa nasza firma zmieniła się także w organizację o zasięgu ogólnoświatowym.
2003 r.
  • Wprowadzenie do oferty w Polsce usługi ubezpieczenia należności.
    Polska była pierwszym krajem regionu, w którym Coface zdecydował się uruchomić działalność ubezpieczeniową. Zadecydowało o tym wiele czynników takich jak: dynamiczny rozwój gospodarczy kraju, duży rynek zbytu, rosnąca świadomość polskich przedsiębiorców. Od roku 2003 rozpoczął się nowy etap w rozwoju Coface w Polsce. Wspierani przez silną międzynarodową Grupę  mogliśmy od tego momentu oferować wyspecjalizowane usługi, wzbogacone o nową jakość i dodatkowe wartości. Ubezpieczenie należności stało się najważniejszą częścią działalności Coface w Polsce, a firma osiągnęła w tym segmencie pozycję wicelidera na rynku.
2006 r.
  • Wprowadzenie do oferty usług faktoringu.
    Decyzja o rozszerzeniu wachlarza usług Coface w Polsce o finansowanie pozwoliła nam na stworzenie unikatowej na krajowym rynku oferty. Coface uzyskał dodatkowe atuty, jakimi są korzyści dla klienta wynikające z oferowania usług ubezpieczenia i finansowania należności przez jednego dostawcę. Efekty synergii są niezaprzeczalne – optymalizacja współpracy ubezpieczyciela i faktora wykorzystanie własnej oceny ryzyka, a także informacji gospodarczej i biura windykacji w działalności ubezpieczeniowej i faktoringowej. Ponadto tak kompleksowa oferta sprawia, że klienci Coface coraz częściej korzystają jednocześnie z kilku rozwiązań dostarczanych przez Coface.
2013 r.
  • Nowa identyfikacja wizualna. 21 stycznia 2013 roku Grupa Coface wprowadziła na całym świecie nową identyfikację wizualną. Od tego czasu także w Polsce posługujemy się nowym logo, wyrażającym wszystkie aktualne aspiracje Coface: skoncentrowanie uwagi na klientach, nowoczesność i międzynarodowy zasięg Grupy.
2014 r.
  • Coface zadebiutował na giełdzie w Paryżu.
2019 r.
  • Wprowadzenie nowego produktu Business Finder
Góra
  • Polish
  • English